Inloggen Onvia Verzuim Inloggen Artsenapplicatie

      Helpdesk                             Openingstijden                          Contact
      085 051 00 01                     Ma-Vr 8:30-17:00                       info@onvia.nl

 Helpdesk:
085 – 051 00 01

 Openingstijden:
Ma-Vr 8:30-17:00

 Contact:
Help@onvia.nl

 Helpdesk:
085 – 051 00 01

 Openingstijden:
Ma-Vr 8:30-17:00

 Contact:
Help@onvia.nl

2-Factor authenticatie

Onvia maakt al een aantal jaren gebruik van 2-factor authenticatie. Daarbij logt u in met uw toegangscode en uw wachtwoord en moet er aanvullend een unieke authenticatiecode of verificatiecode worden ingevoerd. De authenticatiecode en verificatiecode wijzigt bij elke inlog. Zelfs al zou iemand uw toegangscode en wachtwoord hebben onderschept dan kan deze persoon er geen misbruik maken omdat die extra code dat verhinderd. Onvia ondersteunt ook het gebruik van verschillende authenticator apps voor 2-factor authenticatie.

Selecteer de authenticator app van uw voorkeur en volg de procedure zoals hieronder voor de verschillende apps is beschreven.

 

Microsoft Authenticator downloaden en installeren

    Als de Microsoft Authenticator app nog niet op uw mobiele telefoon is geinstalleerd dan kunt u dit doen via onderstaande links of handmatig. (Zie onderstaand) 

    1) Met behulp van de onderstaande link (U dient beschikking te hebben over een Google- of Apple account.

    2) Handmatig:

    Open op uw mobiele de ‘Play Store’ van Android of de ‘App Store’ van Apple en voer bovenin het scherm de zoekterm ‘Microsoft Authenticator’ in.

    Nadat de installatie afgerond is staat ‘Microsoft Authenticator’ tussen de apps op uw mobiele device.

    Microsoft Authenticator gebruiken voor Onvia verzuim.

    Start Microsoft Authenticator

    Kies voor ‘Account toevoegen’

    Kies voor ‘Ander account’ (Google, Facebook, etc.)

    Scan de QR code die getoond wordt in Onvia. De code is zichtbaar bij de eerste keer inloggen. Als u reeds bent ingelogd is de code zichtbaar bij Instellingen -> Mijn profielgegevens.

    Klik op ‘Voltooien’

    Onvia is nu applicatie toegevoegd: de authenticatiecode wordt direct getoond. Deze code veranderd elke 30 seconden.

     

    Problemen met inloggen / Nieuw apparaat toevoegen

    Werkt uw authenticator niet meer of wilt u de authenticator koppelen aan een nieuw apparaat.

    In beide gevallen dient u de Authenticator opnieuw in te stellen met uw persoonlijke herstelcode.

    Op het inlogscherm van Onvia vult u zoals gebruikelijk uw gebruikersnaam en wachtwoord in.

    In het scherm daarna kunt u klikken op ‘Ik wil mijn authenticator app opnieuw instellen en log in met een herstelcode’. De herstelcode heeft u bij de eerste aanmelding per e-mail ontvangen. Als u reeds bent ingelogd in Onvia, dan kunt u de code vinden via het menu Instellingen -> Mijn profielgegevens.

    Kunt u in beide gevallen niet bij uw persoonlijke herstelcode, dan dient u contact op te nemen met de helpdesk van Onvia voor een nieuwe herstelcode .

    Google Authenticator downloaden en installeren

      Als de Google Authenticator app nog niet op uw mobiele telefoon is geinstalleerd dan kunt u dit doen via onderstaande links of handmatig. (Zie onderstaand) 

      1) Met behulp van de onderstaande link (U dient beschikking te hebben over een Google- of Apple account.

      2) Handmatig:

      Open op uw mobiele de ‘Play Store’ van Android of de ‘App Store’ van Apple en voer bovenin het scherm de zoekterm ‘Google Authenticator’ in.

      Nadat de installatie afgerond is staat ‘Google Authenticator’ tussen de apps op uw mobiele device.

      Google Authenticator gebruiken voor Onvia verzuim.

      Start Google Authenticator

      Kies voor ‘Account toevoegen’

      Kies voor ‘Ander account’ (Google, Facebook, etc.)

      Scan de QR code die getoond wordt in Onvia. De code is zichtbaar bij de eerste keer inloggen. Als u reeds bent ingelogd is de code zichtbaar bij Instellingen -> Mijn profielgegevens.

      Klik op ‘Voltooien’

      Onvia is nu applicatie toegevoegd: de authenticatiecode wordt direct getoond. Deze code veranderd elke 30 seconden.

      Problemen met inloggen / Nieuw apparaat toevoegen

      Werkt uw authenticator niet meer of wilt u de authenticator koppelen aan een nieuw apparaat.

      In beide gevallen dient u de Authenticator opnieuw in te stellen met uw persoonlijke herstelcode.

      Op het inlogscherm van Onvia vult u zoals gebruikelijk uw gebruikersnaam en wachtwoord in.

      In het scherm daarna kunt u klikken op ‘Ik wil mijn authenticator app opnieuw instellen en log in met een herstelcode’. De herstelcode heeft u bij de eerste aanmelding per e-mail ontvangen. Als u reeds bent ingelogd in Onvia, dan kunt u de code vinden via het menu Instellingen -> Mijn profielgegevens.

      Kunt u in beide gevallen niet bij uw persoonlijke herstelcode, dan dient u contact op te nemen met de helpdesk van Onvia voor een nieuwe herstelcode .

      2FA Authenticator downloaden en installeren

        Als de 2FA Authenticator app nog niet op uw mobiele telefoon is geinstalleerd dan kunt u dit doen via onderstaande links of handmatig. (Zie onderstaand) 

        1) Met behulp van de onderstaande link (U dient beschikking te hebben over een Google- of Apple account.

        2) Handmatig:

        Open op uw mobiele de ‘Play Store’ van Android of de ‘App Store’ van Apple en voer bovenin het scherm de zoekterm ‘2FA Authenticator’ in.

        Nadat de installatie afgerond is staat ‘2FA Authenticator’ tussen de apps op uw mobiele device.

        Google Authenticator gebruiken voor Onvia verzuim.

        Start 2FA Authenticator

        Kies voor ‘Account toevoegen’

        Kies voor ‘Ander account’ (Google, Facebook, etc.)

        Scan de QR code die getoond wordt in Onvia. De code is zichtbaar bij de eerste keer inloggen. Als u reeds bent ingelogd is de code zichtbaar bij Instellingen -> Mijn profielgegevens.

        Klik op ‘Voltooien’

        Onvia is nu applicatie toegevoegd: de authenticatiecode wordt direct getoond. Deze code veranderd elke 30 seconden.

        Problemen met inloggen / Nieuw apparaat toevoegen

        Werkt uw authenticator niet meer of wilt u de authenticator koppelen aan een nieuw apparaat.

        In beide gevallen dient u de Authenticator opnieuw in te stellen met uw persoonlijke herstelcode.

        Op het inlogscherm van Onvia vult u zoals gebruikelijk uw gebruikersnaam en wachtwoord in.

        In het scherm daarna kunt u klikken op ‘Ik wil mijn authenticator app opnieuw instellen en log in met een herstelcode’. De herstelcode heeft u bij de eerste aanmelding per e-mail ontvangen. Als u reeds bent ingelogd in Onvia, dan kunt u de code vinden via het menu Instellingen -> Mijn profielgegevens.

        Kunt u in beide gevallen niet bij uw persoonlijke herstelcode, dan dient u contact op te nemen met de helpdesk van Onvia voor een nieuwe herstelcode .

        DUO Mobile downloaden en installeren

          Als de DUO Mobile app nog niet op uw mobiele telefoon is geinstalleerd dan kunt u dit doen via onderstaande links of handmatig. (Zie onderstaand) 

          1) Met behulp van de onderstaande link (U dient beschikking te hebben over een Google- of Apple account.
           

          2) Handmatig:

          Open op uw mobiele de ‘Play Store’ van Android of de ‘App Store’ van Apple en voer bovenin het scherm de zoekterm ‘DUO Mobile’ in.

          Nadat de installatie afgerond is staat ‘DUO Mobile’ tussen de apps op uw mobiele device.

          Google Authenticator gebruiken voor Onvia verzuim.

          Start DUO Mobile

          Kies voor ‘Toevoegen’

          Kies voor ‘QR-code’ gebruiken

          Scan de QR code die getoond wordt in Onvia. De QR-code is zichtbaar bij de eerste keer inloggen.

          Klik op ‘Voltooien’

          Onvia is nu als applicatie toegevoegd: de authenticatiecode wordt direct getoond. Deze code veranderd elke 30 seconden.

          Problemen met inloggen / Nieuw apparaat toevoegen

          Werkt uw authenticator niet meer of wilt u de authenticator koppelen aan een nieuw apparaat.

          In beide gevallen dient u de Authenticator opnieuw in te stellen met uw persoonlijke herstelcode.

          Op het inlogscherm van Onvia vult u zoals gebruikelijk uw gebruikersnaam en wachtwoord in.

          In het scherm daarna kunt u klikken op ‘Ik wil mijn authenticator app opnieuw instellen en log in met een herstelcode’. De herstelcode heeft u bij de eerste aanmelding per e-mail ontvangen. Als u reeds bent ingelogd in Onvia, dan kunt u de code vinden via het menu Instellingen -> Mijn profielgegevens.

          Kunt u in beide gevallen niet bij uw persoonlijke herstelcode, dan dient u contact op te nemen met de helpdesk van Onvia voor een nieuwe herstelcode .

          Twilio Authy downloaden en installeren

            Als de Authy app nog niet op uw mobiele telefoon is geinstalleerd dan kunt u dit doen via onderstaande links of handmatig. (Zie onderstaand) 

            1) Met behulp van de onderstaande link (U dient beschikking te hebben over een Google- of Apple account.
             

            2) Handmatig:

            Open op uw mobiele de ‘Play Store’ van Android of de ‘App Store’ van Apple en voer bovenin het scherm de zoekterm ‘Authy’ in.

            Nadat de installatie afgerond is staat ‘Authy’ tussen de apps op uw mobiele device.

            Google Authenticator gebruiken voor Onvia verzuim.

            Start Authy

            Kies voor ‘Account toevoegen’

            Kies voor ‘Ander account’ (Google, Facebook, etc.)

            Scan de QR code die getoond wordt in Onvia. De code is zichtbaar bij de eerste keer inloggen. Als u reeds bent ingelogd is de code zichtbaar bij Instellingen -> Mijn profielgegevens.

            Klik op ‘Voltooien’

            Onvia is nu applicatie toegevoegd: de authenticatiecode wordt direct getoond. Deze code veranderd elke 30 seconden.

            Problemen met inloggen / Nieuw apparaat toevoegen

            Werkt uw authenticator niet meer of wilt u de authenticator koppelen aan een nieuw apparaat.

            In beide gevallen dient u de Authenticator opnieuw in te stellen met uw persoonlijke herstelcode.

            Op het inlogscherm van Onvia vult u zoals gebruikelijk uw gebruikersnaam en wachtwoord in.

            In het scherm daarna kunt u klikken op ‘Ik wil mijn authenticator app opnieuw instellen en log in met een herstelcode’. De herstelcode heeft u bij de eerste aanmelding per e-mail ontvangen. Als u reeds bent ingelogd in Onvia, dan kunt u de code vinden via het menu Instellingen -> Mijn profielgegevens.

            Kunt u in beide gevallen niet bij uw persoonlijke herstelcode, dan dient u contact op te nemen met de helpdesk van Onvia voor een nieuwe herstelcode .