Zoals eerder al aangekondigd, waren wij druk bezig met het inregelen van de dynamische vragenlijsten. Vanaf heden kunt u gebruikmaken van deze nieuwe functionaliteit, waardoor u eenvoudig en professioneel vragenlijsten voor verschillende doeleinden kunt opstellen. Denk hierbij aan een klanttevredenheidsonderzoek, Periodiek Arbeidsgezondheidskundig Onderzoek (PAGO) of een Preventief Medisch Onderzoek (PMO).
Het in gebruik nemen van een vragenlijst omvat een viertal fasen:
- Aanmaken van de vragenlijst
- Koppelen van de vragenlijst aan een (Selfservice) procedureregel
- Invullen van de vragenlijst (via Selfservice)
- Inzien van de resultaten
Vragenlijst opstellen
Met de nieuwe functionaliteit maakt u slimme vragenlijsten die eenvoudig door de doelgroep ingevuld kan worden. U stelt zelf de vragenlijsten samen. Hiervoor kunt u gebruikmaken van verschillende pagina’s waardoor u per pagina een onderwerp behandelt en de vragen bundelt. U kunt tevens per antwoord bepalen of u vragen overslaat om zo een route door de vragenlijst te bepalen. Daarnaast bent u in staat om aanvullende vragen te stellen bij bepaalde antwoorden. Elke vraag kan worden voorzien van een Ja/nee, meerkeuze, score of vrije velden.
Vragenlijst gebruiken
De vragenlijst kunt u op verschillende manieren delen, dat kan rechtstreeks in het dossier zelf of u verzendt deze door middel van onze Self Service functionaliteit. U selecteert in de applicatie naar wie u de vragenlijst verstuurt. De respondent ontvangt een SMS en mail met een link naar de vragenlijst. Na het klikken ontvangt de respondent een tweede SMS met authenticatiecode. Hierdoor is geen inlog nodig.
Rapportages
De resultaten van de vragenlijsten kunt u terugvinden in een rapportage. Per vraag zijn de reacties overzichtelijk in grafieken of tabellen weergegeven. De rapportage kunt u zowel in PDF als Excel exporteren.
Heeft u nog vragen over het maken van vragenlijsten, neemt u dan gerust contact op met onze helpdesk via help@onvia.nl of op telefoonnummer 085-0510001.
Recente reacties