In bijna alle sectoren is er een krapte op de arbeidsmarkt. Ook bij arbodiensten is het tekort aan personeel een groeiend probleem. Daarom is een efficiënt en effectief verzuimbeheer groot van belang. De Onvia Applicatie biedt uitkomst; hiermee beheer je het verzuim van werknemers op een efficiënte en effectieve manier. Benieuwd hoe? Wij vertellen het je in het onderstaand artikel.
Hoe werk je efficiënt in onze applicatie?
- Gecentraliseerd dossier: Met de applicatie kan je alle relevante informatie over het verzuim van een werknemer op één centrale locatie opslaan. Dit omvat medische gegevens, communicatie met de werknemer, terugkeerplannen, en meer. Het helpt om de informatie gestructureerd te houden, waardoor het gemakkelijker wordt om belangrijke gegevens snel terug te vinden.
- Efficiënte communicatie met Self Service: de betrokkenen (werkgever en werknemer) komen alleen in actie als u dat wilt. U wijst eenvoudig een taak toe aan een medewerker, werkgever of andere betrokkene waardoor u snel documenten deelt en informatie uitwisselt.
- Taakdelegatie en supervisie: Bedrijfsartsen zijn schaars en daarom wordt er steeds meer gekeken naar de verdeling van taken, taakdelegatie helpt met de controle hierop. Rondom taakdelegatie is het belangrijk dat u controle heeft en houdt op het proces en wat daarbinnen gebeurt.
- Automatisering van taken: De applicatie automatiseert veel terugkerende taken, zoals het versturen van herinneringen aan werknemers over medische afspraken of het indienen van verzuimrapporten bij relevante instanties. Dit vermindert de administratieve last.
Drie tips voor het optimaal beheren van verzuim:
- Implementatie en training: zorg voor een grondige implementatie van de applicatie. Benut je alle mogelijke functionaliteiten? Plan eventueel een consult met onze productspecialisten om te bespreken hoe je de applicatie nog efficiënter kan inzetten. Daarnaast bieden wij diverse trainingen aan applicatiebeheerders, eindgebruikers en medisch gebruikers. Het begrijpen van de functionaliteiten van de applicatie zal bijdragen aan een soepel en effectief gebruik.
- Koppel met andere systemen: Overweeg de Verzuimapplicatie te integreren met andere HR-systemen of bedrijfssoftware die wordt gebruikt. Dit kan de gegevensstroom verbeteren en dubbel werk verminderen.
- Analyseer gegevens: Maak gebruik van de rapportages om trends te ontdekken. Identificeer frequente oorzaken van verzuim en neem proactieve stappen om deze te verminderen, zoals het verbeteren van de werkomstandigheden of het aanbieden van gezondheidsprogramma’s.
Dankzij de Onvia Applicatie wordt efficiënt verzuimbeheer mogelijk gemaakt, wat van cruciaal belang is in een tijd waarin arbeidsmarktkrapte ook de arbodiensten treft. Het beheer van het verzuim van werknemers wordt hiermee vereenvoudigd en geoptimaliseerd, wat waardevolle tijd en middelen bespaart. De applicatie biedt talloze mogelijkheden om efficiënt te werken en het verzuimproces effectief te beheren.
Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact op met het team van Onvia.
Recente reacties